Pages

Wednesday, June 5, 2013

Perhentian Island !

Hello blogger ohh itu dulu masa saya tak busy dengan semua kuliah saya.
Harini sekali lagi seorang aku meng-update setelah lamanya 2 bulan yg lepas last lah tu yang diupdate.
Untuk harini tak banyak kurang lebih sikit je nak dibandingkan pasal dua bulan punya cerita. Cerita dia pasal vacation aku yg dua bulan ni lah cuti semester break katakan. Al maklumlah pelajar macam aku ni kalau dapat cuti kompom heaven tapi masa class lagi heaven kut. Perghhhh! Result keputusan final exam pun dah keluar tup tup tup masa tu 28 June 2013, nak tahu aku dekat mana? Pulau Perhentian bebbb. Tempat idaman semua. Malam tu Kwang Soo a.k.a Hafiz lah yg remind aku. Punya baik lah course-mate aku tu siap whtsapp tanya khabar result aku masa kat pulau. Weh come on lah pulau line so slow G jer kut sbb line GSM takkan nk H+++ pulak kan. Punya tawakal lah aku malam tu selepas tengok penyu bertelur dekat area perhentian kecil tu, masa otw balik ke coral bay (sbb aku stay dekat coral bay) aku cari cari mana line mana line. Hampeh tak ada last last depan chalet aku ada satu kerusi pantai, aku chill kejap baring bukak link yg diberi oleh Kwang Soo, lepas tu........


Aku menjerit girang berpelukkan bersama sepupu aku yg tgh bersantai pandang bintang. Masa tu dorang rasa nak bagi kaki dah kat aku. Yela around 2 am kut aku jerit hahaha. Nak dijadikan cerita aku happy lah tak ada repeat paper. Alhamdulilah. Okay dah settle pasal result sekarang pasal vacation kat sana.

Pulau Perhentian, the best island yang aku pergi setakat ni nak dibandingkan pulau pulau lain, pegi semua perempuan 3 orang pulak tu. Masyaallah, indah dalam lautan tu tak payah cakap lah dah macam kat dalam aquaria KLCC dah aku rasa feel dia tapi ni lagi best. Antara salah satu pahala yang kita boleh dapat ialah menikmati rahmat dan mensyukuri apa yg ada di atas muka bumi ini. Sangat indah ciptaan dia. Malam tu aku cuma pergi 2 orang dgn cousin aku, yg lg sorang tak ikut sbb dia sakit kaki malam tengok penyu tu. Coral Bay nak ke area Mohsin Chalet around 10 minit jugak lah.Sebenarnya kos nak kesana sangat murah dan tak mahal pun, maybe sbb tak under package so semua kita handle kan? That time masa kat sana semuanya termasuk boat cuma 300 jer sekali dgn souvenir sekali. Tpi kat sana bukan ada pusat membeli belah pun, makan tak laa expensive just aku nk remind better korang bawak la mineral water. Haha sbb aku bawak buat bekalan air mineral kat sana RM 3.00 tau ! yg besar? RM 5.00 sbb aku dah tahu keadaan pulau memang mahal so bab makanan ringan dll aku dah standby, korang juga ok? yg plan nak kesana. Masa snorkeling pulak aku pergi 6 tempat that day! bayangkan for the whole day start jam 10.30 pagi until 5.30 ptg memang awesome! Aku suggest korang snorkeling dekat Ombak Divers Snokerling sebab murah RM 35.00 jer skali  shoot underwater camera and kene bayar RM 30.00 for cd. But kat sana bodek abg tu then dia bg RM 30 for snokerling and RM15 for cd. Heheh :)! and Malam tu stay dekat Senja Bay RM 260.00 untuk 3 days 2 night dua orang satu bilik the next night stay je dekat bilik RM 40 pernight. Boat pulak RM 70.00 pergi dan balik dari Jeti Besut ke Perhentian Kecil. Hee :) bagi pengangkutan nak ke Jeti Kuala Besut aku naik bas Perdana Ekspress RM 45.00 so pegi balik RM 90.00 tak penat kan? If nak naik kereta dgn letih lg nak drive lg, it's not expensive pun yang penting cara kita makan, kawal modal see RM 400 siap ada balance boleh beli baju I love Pulau Perhentian RM10 hengget. Hahahh hee ok ?  Jangan risau orang pulau semua baik baik tapi when kita kat tempat orang kena berwaspada.So, the next vacation Sarawak Bumi Kenyalang on 21st June 2013 :)!

Ini antara gambar-gambar kat instagram dan sedikit membantu untuk menjeleskan anda semua. Visit my instagram ok? instagram.com/nrskna


I will miss you Perhentian Island,

Nina Isa

No comments:

Post a Comment