Pages

Tuesday, March 5, 2013

seorang aku dan seorang kamu

Assalamualaikum kalian.
Sekali lagi bulan ketiga pada tahun (bulan march laa) ini aku update blog dah tak macam selalu kan. Maklumlah pelajar cemerlang gemilang terbilang dah macam burung helang macam aku ni mmg lah sentiasa sibuk kan? Even have a many people yg selalu nasihatkan aku jaga kesihatan weh, jaga kesihatan. But aku dengar beb, cuma tak ikut jer. hehehe sayang kawan nampak :P

Tujuan aku buat amal petang petang pergi update something-something dekat blog aku yang tak berapa nak femes nih sebabnya aku bosan, bosan, bosan dengan segelintir manusia yang bersikap wehh kau jangan cari pasal boleh tak? hahh lebih kurang macam itulah, jangan nak kolot sangat boleh tak? Please aku pun bukan nak baik sangat kata sesiapa macam itu... sama jugak dengan yang baca blog aku ni, ehehh jangan terasa kiss sikit. Mihmihmihh... sebenarrnyaa aku?

1. Hidup sentiasa penuh dengan kawan-kawan
2. Aku suka berkawan dengan yang tak kisah, kau lelaki ke perempuan ke bapok ke tomboi ke pengkid ke rempit ke aku heran apa? semua aku langgar.
3. Pemikiran jangan lah kolot sangat sampai nak berkawan dengan orang itu orang ini kau duk bahan macam macam, please diorang pun manusia kan? ada hati ada perasaan. Apa salah ke dorang nak berkawan dengan seorang aku?
4. Kau dah kahwin ke kau dah tunang ke kau dah ada anak empat ke, pada aku kawan tetap kawan not feelingss feelingss lah, bak kata orang bertepuk sebelah tangan takkan jadi. Tak kau layan takkan menjadi. Come on lahh... 
5. Pengalaman orang dalam berkawan banyak bezanya, dari segi usia dari segi rupa diri, dari segi panas baran, dari segi manja gedik dari segi busuk wangi dan pelbagai segi petak bujur bulat yang kau orang punya suka lahh apa pun korang nak tafsir.
6. Berkawan dengan ikhlas, agar kita tahu dengan siapa kta berkawan dengan siapa kita kenal. Asalkan kita tahu batas-batasnya. Asalkan kta tahu buruk baiknya.

Rasa cukup dah kut 6 perkara ni. Lebih lebih kang awat aku plak yg hoverr ehhh... sepak kang ! terajang kang! mendapat aku. Pada aku selagi aku tahu apa yang diri aku perlu buat aku akan usaha memajukan dan memantapkan ilmu berkawan aku pada sesiapa pun. Jangan over nak kata aku kuat melayan kalau tak kenal aku dari rahim mak aku lagi. Renungan sejenak, berkawan ada batasnya no feelingss feelingss....

p/s : tiada kene mengena dengan sesiapa, ini hanyalah kata-kata dari seorang aku dan sebahagian daripada pengalaman hidup aku. please jangan terasa kerana manusia seperti aku tidak sempurna dimata yang lain.

Sekian, dari seorang aku
Budak Comel, NinaIsa

Nina Isa

1 comment: