Pages

Wednesday, December 18, 2013

covert pdf to word in 5 minutes

Selamat Tengahari,
Harini nak bagi tips/cara nak convert pdf.file to word less than 5 minutes.

Okay now what you must do is click here download okay?
Then kat bawah browser tu ada dah kan exe file?
see, just run macam biasa lah kita download sofware kan..


after, run kita akan choose where is the software place in dekstop or another folder lah biasanya akan diletakkan di dekstop sebab mudah kan keje kita kan. So, dalam masa beberapa seceond after install the software can be used in 5 minutes memang jimat masa & tak pening pun nak convert.


Cuma, select pdf.file then click convert button. So, the view like this....


Okay then nampak kan beza dia? tak kisah lah besar or kecil bit pdf.file yang kita nk convert dalam pdf file yang saya convert ni adalah around 1-60 page, lepastu 1-52 page, and last 1-12 page.. kira okay lah sebab before this yang saya convert dia cuma jadi 1-6 page lah 1-4 page lah so tak full dalam doc yang saya nak tu. Lepastu convert dia akan paparkan ini....


You all boleh lah open file, open folder atau close.. biasanya saya akan open file sebab nak tengok page yang ada dalam pdf.file sama tak page macam doc walaupun JPEG/IMAGE ! perlu di ingatnya format pdf.file jika di convert ia akan jadi JPEG/IMAGE di dalam words... so please dont ask me HOW TO CHANGE FROM JPEG/IMAGE TO WORDSSSS... Its just format sebab senang nak edit guna edit box kalau guna pdf mana pandai kan..So, if ada lagi software yang mudah make sure share lah dengan saya yaa sebab senang keje saya nak siapkan paperwork kalau tak menangis :(

place : office
time : 12.24 pm
idea : in 5 minutes convert pdf.file to words

Nina Isa

No comments:

Post a Comment