Pages

Sunday, February 8, 2015

What! Kina dah tunang!!


I'm someone yang dah tunang, I can't believe but ini semua takdir darimu ya Allah aku bahagia dengan ketetapan yang kau beri. Tahun ke lima hubungan aku dan dia aku ingat aku bukan bersama dia. Betul ada satu ayat ni aku baca dari buku (alaa lupa tajuk buku tu apa) ayat dia macam ni "engkau bercintalah lama mana, kalau tuhan kata dia bukan jodoh untuk engkau tetaplah bukan! tapi engkau pergilah sejauh mana jika dia adalah jodoh untuk engkau ia pasti datang" Allahu, betul!

Allahuakhbar, alhamdulillah yang baik itu datang darinya dan segala kelemahan dari diri sendiri. Allahu, ku bersyukur padamu ya Allah. 

"Allahuakhbar, until now 23th January I can't believe I'm with you b. What? Aku panggil kau "b" and we agree and decide nak panggil "b" after one week syg dirisik oleh family you b. Sampai harini I still macam tak percaya tapi I tahu ini semua kehendakNya. Lamaa, sangat lama 4 tahun berkawan dan tahun ni tahun ke 5, bila ingat balik masa mula mula kenal kau cuma text "nina" and aku reply "ye, madi" then kita keep text sebab aku fikir masa tu apa buang tebiat mamat ni text aku ni? (masatu tu guna henphon nokia E71) Gila ke apa? Dah lah berlagak bajet handsome, cieettt!

Rupanya tak laa gila mana, orang yg paling aku takut masa aku dapat tahu satu tempat practical dengan kau & paling aku rasa tak boleh nak selesa satu company yang sama lepastu tak habis habis tanya azzam "weh madi practical sekali ke? aku taknak" (azzam kawan baik dia at the same time kawan baik aku) memang kalau nak cakap pun tak kisah laa tak pandang muka, aku peduli apa kau sape. Rupanya orang yg paling aku sayang. Hebat betul rancangan Allah.

Kerap kali text lepas habis study & aku decide nak continue study dekat Dungun & he's okay and cakap "aku nak kau aku tunggu kau" I thought benda main main and aku tak pernah serious nak fikir hal kawin. (sebab plan nak bertunang umur 28) *lol!!
First date jumpa tengok movie, rasa macam apa benda lah tengok movie lepas keluar movie cakap macam ni "dah aku nak balik bye" (haluan masing masing,semata mata sangat) after movie balik tak ada singgah mana mana dah sebab rasa benda tu sangat pelik & yes keep texting lepas balik tu.

Excited lah sangat nak kenal lebih rapat tapi dua dua ego, tak tahu ego tahap macam mana. Kalau aku yang jenis lantak kau lah nak text ke taknak aku pun busy. Dia apatah lagi tapi tetap rindu. Tapi alaa lantak laa tak text je pun (okay kina biasalah mesti diam punya, takpun reply satu dua lepas 6 jam baru reply atau esok harinya). Ramai yang tahu macam tu lepas tu jenis ada kawan lelaki ramai tapi semua rasa susah nak dekat and sabar and tahan sebab alaa lantak laa nak text text jela taknak sudah. (kina suka busykan diri)
    
Kalau rindu cakap jangan diam, kalau dulu selalu kau babi kau anjing sekarang semua tu berubah sekelip mata kalau dulu aku tak kisah laa kau ada ke tak aku tak peduli walau apa pun sebab lelaki bila bila boleh blaa bila bosan and partner tak keep texting tak caring and rupanya aku silap. Aku selalu cakap tengok lah kalau ada jodoh ada tak ada ramai lagi perempuan lain (Aku repeat setiap kali kita gaduh! biasalah perempuan weh akal pendek)
Tapi kau cakap "aku taknak orang lain aku nak kau, aku tunggu kau". pfftt *selalu jeling dia and cakap so?*

B, you sabar... sabar sangat sangat dengan semuanya sabar dengan karenah dengan perangai lurus bendul marah geram benci cemburu tetiba datang. Sayang harap b sabar sampai akhir hayat & tak berubah.
Susah payah nak jaga hubungan kita, I selalu buat silap I selalu fikir lelaki semuanya sama. Rupanya you tak macam tu and I repeat lagi I harap you tak berubah.
Ini isi hati I yang I tak percaya kita sampai ke tahap sekarang. Tak apalah tak pernah buat benda swee, tak pernag buat suprise tak apa pun tapi b selalu ada bila waktu sayang nak cari gaduh walau b cakap "tahun depan kita tunang" dekat kedai mamak and I'm very happy & masatu I was like "apa mamat ni, yeke ni" okay.

Pertama kali jumpa mak & abah! Yes, masa datang merisik. Tak pernah sayang kenal kan b dengan family. Mungkin kita selesa silent relationship sampai dua dua nervous betul ke kita ni boleh sama kan selalu suka gaduh suka cari pasal je (benda menyakat banyak eh), ramai kawan yang terkejut lagi lagi azzam bila kita dah start lepak kita selalu bajet macam takde pape perasaan & bila ada orang call ke hape ke mesti bila orang tu tanya dengan sape mesti masing masing jawab "hah, dengan kawan" tapi kita tak pernah rasa nak marah ke apa sebab kita selalu yakin sangat dengan jodoh. Tapi hahahah kbye! Kita berdoa kat Allah moga permudahkan semua urusan kita. Yaa, Allah dengar doa kita alhamdulillah sangat sangat. Jauh sekali mak dengan abah nak menolak bila dia tahu and dah kenal semua family b masa merisik *11 Januari 2015 (masa tu kita tak jumpa almost 2weeks). Kita malu, kita tak jumpa selalu, kita selalu gaduh, tapi kita pegang satu "what happens between us, stay between us" itu yg kita pegang bila kita ada problem. Jujur, salah satu sebab kita sampai sekarang. Mungkin ada orang lain yg lagi hebat relationship diaorang sebab rancangan Allah itu hebat. Allah ciptakan setiap orang untuk setiap cerita. Moga Allah jaga hubungan kita sampai ke syurga, dengar doa kita. Percaya walau jauh macam mana walau banyak dugaan yang ada. Jika dia jodoh kita, dia tetap jodoh kita sampai bila bila.

8 Februari 2015, bab nervous and stress sebab pimple! but on my engagement day I'm very lucky and happy lah sangat sangat cause all my family siapkan hantaran kakak ipar yg baik alhamdulillah sangat ada abang yang bagi free shootkan gambar tunang kteorg (cause abang aku photographer). Okay later aku cerita part II yaa.


Mohon doa dari semua :)


Nina Isa

No comments:

Post a Comment